Udlejningsejendom

Når Virum Torv Advokater er ejendomsadministratorer i udlejningsejendomme, varetager vi typisk en lang række opgaver lige fra indflytningsrapporter til budgetkontrol og økonomi. Læs mere om de ydelser, vi kan hjælpe med herunder:

Økonomi, herunder

  • Opkrævning af leje og a conto ydelser via PBS
  • Almindelig rykkerprocedure
  • Betaling af udgifter på ejendommen
  • Sikre godkendelse af regninger
  • Bogføring af ind- og udbetalinger
  • Afstemning af konti

Budget og aflevering til regnskab, herunder

  • Løbende budgetkontrol samt årlig aflevering af regnskab til revisor
  • Udarbejdelse af varme- og vandregnskab i samarbejde med leverandører. Regulering af efterbetaling og tilbagebetaling

Ansatte og servicekontrakter

  • Lønudbetaling til evt. ansatte
  • Indgåelse af ansættelseskontrakter
  • Indgåelse af servicekontrakter med leverandører
  • Behandling af minde skadesager vedrørende ejendommen samt den enkelte lejlighed

Lejere

  • Udarbejdelse af lejekontrakter
  • Regulering af leje og deposita i henhold til kontrakter og lovgivning
  • Løbende juridisk rådgivning i forhold til lejelovgivning mv
  • Den løbende kontakt med lejere

Ind- og fraflytning

  • Indflytningsrapport udarbejdes og udleveres til lejer.
  • Ved fraflytning indkaldes og afholdes flyttesyn og der udarbejdes fraflytningsrapport.
  • Lejlighed istandsættes i henhold til flyttesyn og depositum mv afregnes